Monday, August 4, 2014

Pudełko na koperty


W ramach przygotowań do ślubu trzeba skupić się przede wszystkim na dodatkach, ponieważ to one podkreślają wyjątkowy charakter tego dnia. Warto poświęcić kilka wieczorów i wykonać część z nich samemu. Nie dość, że sporo zaoszczędzimy, to będą wyjątkowe i oryginalne.


Jednym z takich niezbędnych akcesoriów ślubnych jest pudełko na koperty. Będzie je trzymać świadkowa, zamiast powszechnie stosowanych zwykłych torebek na prezenty. Takie pudełko nie tylko świetnie się prezentuje, ale też pomaga uporządkować koperty i żadnej nie zgubić. Gdy już będzie po wszystkim, może ono służyć do przechowywania drobnych pamiątek tego cudownego dnia.

Wykonanie pudełka nie jest swpecjalnie trudne czy pracochłonne. Mi i mojej mamie zajęło to jakieś trzy dni.

Na początku trzeba wybrać pudełko. Najlepiej zwykłe po butach, o kształcie, który się Wam podoba. Gdy już oklejałam swoje, dowiedziałam się, że ładne pudełka można dostać również na poczcie. Nie zaglądałam, polecam sprawdzić.

Pudełko trzeba dobrze przygotować. Polecam zedrzeć z niego zewnętrzną powłokę. Ja na początku tego nie zrobiłam, i żółty kolor przebijał przez jasny papier.

Właśnie, papier. To w sumie najważniejsza część pudełka, stanowiąca o jego wyjątkowym wyglądzie. Ja kupiłam zwykły papier do pakowania prezentów, ale można się zdecydować także na tapetę, papier szary czy samoprzylepny. Wszystko zależy od gustu i wyobraźni.

Aby porządnie okleić pudełko papierem, należy ja najpierw rozłożyć. W ten sposób unikniemy brzydkich wykończeń na brzegach.


Rozłożone pudełko kładziemy na papierze i odrysowujemy jego kształt, dodając kilka centymetrów zapasu, po czym wycinamy odrysowany kształt. W pokrywce od razu wycięłam dziurę, która będzie służyła za otwór na listy, jak w prawdziwej skrzynce pocztowej. Otwór wycięłam także w ozdobnym papierze w ten sposób, żeby zagiąć jego brzegi do wewnątrz.




Oklejone części pudełka wyglądają mniej więcej tak.



Ja wybrałam papier w paski, musiałam więc uważać, aby paski na pudełku i pokrywce pokrywały się. W tym celu drugą część odrysowywałam na zewnętrznej stronie papieru. Trzeba także uważać na klej. Ja wybrałam z początku niewłaściwy i papier się brzydko zmarszczył i przepuszczał żółty kolor pudełka, rwąc się w niektórych miejscach. Warto wypróbować klej na kawałku niepotrzebnej tektury.



Gdy już mamy oklejone ślicznie pudełko, czas pomyśleć o ozdobach. Aby zakryć brzydkie nierówności oraz porozrywany gdzieniegdzie papier, mama okleiła brzeg pokrywki lamówką.




Drugą część pudełka zdecydowałyśmy się ozdobić tiulem. Ładnie wystaje spod pokrywki, a nierówne paski nie rzucają się już w oczy. Tiul trzeba było najpierw zaprasować, żeby się dobrze trzymał.



Jak widać, zadbałyśmy także o estetyczny środek, który widać przez dziurę w pokrywce.

Podczas gdy mama walczyła z tiulem, ja zajęłam się ozdobą pokrywki. Po różnych wariantach wymyśliłyśmy różę z tiulu. Najpierw owinęłyśmy drut wstążką pasującą kolorystycznie do całości. Żeby wstążka się nie przesuwała, umocowałam ją do końcówek drutu klejem.


Tiul mający być główką kwiata zwinęłam i zszyłam, aby się nie zepsuł. Na koniec całość przewiązałam srebrną kokardą. Tak przygotowaną różę przykleiłam do wieczka.



Całość prezentuje się świetnie, ponieważ ozdób nie ma zbyt wiele i dzięki temu pudełko jest eleganckie.







Pozdrawiam,
Asia









4 comments:

  1. Szczególnie ta różyczka przypadła mi do gustu ;)

    ReplyDelete
  2. a powstała przez przypadek, ponieważ w pierwszej wersji pudełko miały zdobić kokardki ;)

    ReplyDelete
  3. I have been browsing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting
    article like yours. It's pretty worth enough for me.

    In my view, if all webmasters and bloggers made good content as you did, the
    internet will be much more useful than ever before.

    Look at my page: computer forensics miami

    ReplyDelete
  4. Howdy! This article couldn't be written much better!
    Looking through this article reminds me of my previous roommate!
    He always kept talking about this. I will forward this information to him.
    Pretty sure he'll have a great read. Thanks for sharing!


    Here is my blog ... cheap hosting in us

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz! Staram się odpowiadać na wszystkie opinie.

Thanks for every comment! I try to respond to all opinions.

avatar-image-container { shadow:none; border: none; -moz-border-radius: 50px; -webkit-border-radius: 50px; border-radius: 50px; margin: .2em 0 0; }